خانه / دسته‌بندی نشده / تولید پوشاک در روستاها یکی از سیاست های اصولی دولت دوازدهم است

تولید پوشاک در روستاها یکی از سیاست های اصولی دولت دوازدهم است



«علی یزدانی» روز سه شنبه در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در گفت وگو با ایرنا، درباره صنعت نساجی و پوشاک افزود: در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و در حوزه سیاست اشتغال دولت دوازدهم ، یکی از مراکز و مکان هایی که کمتر توجه شده بود مناطق روستایی است.
وی اظهار داشت: اگر چه در روستاها باید متناسب با سند آمایش و امکانات بالقوه تصمیم گیری کرد، بر این مبنا یکی از سیاست های اصولی استقرار و تولید در حوزه پوشاک در روستاها است. این ظرفیت در بسیاری از روستاهای کشور وجود دارد و در چارچوب این سیاست تصمیم داریم در 31 استان کشور اقدام های لازم را انجام دهیم.
معاون وزیرصنعت،معدن و تجارت به تفاهمنامه توسعه اشتغال روستایی در قالب طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی که روز گذشته (دوشنبه) با حضور «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه، «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن وتجارت در حوزه صنایع روستایی برای استقرار در نواحی روستایی امضا شد، اشاره کرد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در پنج استان کرمانشاه، همدان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و اردبیل که پتانسیل خوبی در تولید پوشاک دارند و یا نرخ بیکاری بالایی دارند اجرا می شود.
یزدانی اظهارداشت: پیش بینی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنایع روستایی و پوشاک ایجاد 90 هزار اشتغال در 31استان است و قرار است 31 شرکت پشتیبان در هر استان و یک شرکت پشتیبان ملی در مرکز تشکیل شود.
به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، قرار است در هر استان 20 کارگاه و در کل کشور 620 کارگاه روستایی تشکیل شود.
وی افزود: در برنامه ای که به صورت پایلوت با پنج استان شروع کردیم قرار است هفت هزار اشتغال مستقیم با استفاده از منابع بانک کشاورزی ایجاد شود و 50 درصد کمک های فنی و اعتباری نیز در اختیار شورای برنامه ریزی استان ها و 50 درصد نیز از محل کمک های فنی و اعتباری برای استقرار روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنها تامین شود.
به گزارش ایرنا، پنجمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران امروز با حضور مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت و روسای انجمن‌ها و اتحادیه‌های مرتبط در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران روز دوشنبه افتتاح شد.
‎در این نمایشگاه واحد های تولیدی، برترین تولیدات پوشاک، شامل انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه در قالب طرح ها و رنگ های گوناگون و همچنین دستگاه ها و تجهیزات تولید پوشاک و نوین ترین طرح‌ها و مدل‌های طراحی و تولید پوشاک را در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند.
ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک، ارتقای سطح تولید داخلی کشور، علمی کردن طرح تولید لباس داخلی، کمک به توسعه اشتغال، بازاریابی و افزایش صادرات و افزایش راندمان تولید داخلی؛ مهمترین اهداف برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران است.
‎پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران از 13تا 16 شهریور ماه هر روز از ساعت 10 تا 18 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران با حضور بیش از 60 شرکت داخلی آماده بازدید علاقه‌مندان است.
به گزارش ایرنا، یکی از طرح های مهمی که از سوی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی پیگیری می شود ،طرح تکاپو است.
در طرح یاد شده، رسته های پر اشتغال از سوی معاونت توسعه و اشتغال وزارت کار شناسایی می شوند که یکی از این رسته ها پوشاک است.
پوشاک یکی از رسته های پر اشتغال است که متوسط ایجاد شغل در آن به طور تقریب نسبت به دیگر مشاغل اندک است.
در طرح تکاپو رسته های پر اشتغال با هدف صادرات کالا پیگیری می شوند.با اجرای این طرح تولید کنندگان داخلی بخشی از تولیدات برندهای مهم خارجی را در ایران تهیه می کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام**9132**1561**خبرنگار: فرزانه سلامت بخش**انتشار:مژگان توانا ‎



انتهای پیام /*